Focení dýmovnic

17:00

Návod na zajímavé fotky s dýmovnicemi.


Čím fotit?  Čím lepší foťák, tím budou samozřejmě fotky hezčí. Já většinu fotek s dýmovnicemi fotila na obyčejný digitální fotoaparát. Pokud ale foťák nemáte, nezoufejte. Mě vyšli hezké fotky i na mobilu - Samsung S5, a dokonce i na Samsungu S3.

I mobil umí fotit hezké fotky :)

Jaké použít dýmovnice? Já osobně mám velmi dobré zkušenosti se zápalnými dýmovnicemi, a naopak trhací dýmovnice vůbec nedoporučuji. Jde také o to, kolik do dýmovnic chcete investovat. Já jsem si nejvíc oblíbila Nadýmáček, který stojí přibližně 24 Kč, a vydrží dýmit opravdu dlouhou (cca 2 minuty).
Takhle vypadají fotky s Nadýmáčkem.

Kde fotit? Doporučuji si najít nějaké hezké místo, například v přírodě, kde nechodí moc lidí (aby vás při focení nerušili, ale také například pro to, aby jste je nevyděsili že hoří a podobně). Nejlepší zkušenost mám asi s vyvýšenými místy, kde je za vámi zajímavý pohled (les, a za vámi stromy, nebo louka a za vámi nebe a mraky)

Vždy foťte v hezkém prostředí.

Kdy fotit? Pokud jste se rozhodli fotit bílými dýmovnicemi, je nejlepší počkat na počasí, kdy je dost světla, aby byl dým dobře vidět. Naopak pokud máte výrazně barevné dýmovnice, je fajn fotit tak, aby vynikla hlavně daná barva.


Důležité rady na závěr: 


  • Vybírejte vhodné oblečení, které na fotce bude vypadat hezky. Snažte se například i sladit barvy s barvou vaší dýmovnice. Například pokud mám výraznou červenou dýmovnici, nebudu si na sebe brát další křiklavé barvy.

  • Nikdy nezapalujte dýmovnici proti sobě, a nikdy si nedávejte dýmovnici před obličej.
  • Než začnete fotit se zapálenou dýmovnicí, zkuste si nejdřív pohyby, které chcete dělat na fotkách, nanečisto, aby jste věděli jestli to váš foťák nefotí například rozmazaně, moc tmavě a podobně.
  • Vždycky si předem zjistěte, jak se s dýmovnicí zachází, a jak velký má dým. Také zjistěte jestli se dá vaše dýmovnice vůbec držet v ruce (správně by se totiž v ruce neměla držet žádná). Pokud se bojíte, vezměte si rukavice.
  • Doporučuji se snažit vyfotit co nejvíc fotek, a až v galerii vybírat ty povedené.
  • Pokud nemáte stativ, vyberte si šikovného společníka na focení.
Ve dvou se fotí líp. :)

  • Pokud máte kromě foťáku k dispozici i kvalitní kameru, je fajn také natáčet, a pak sestříhat krátké video nebo vybrat další hezké fotky.
  • Po vybrání nejhezčích fotek ještě fotky upravte. Já většinu fotek upravuji v aplikaci VSCO. Ale existuje i spoustu jiných, stačí si vybrat.
V photoshopu můžete například měnit barvu dýmu.

Fotky vypadají hezky v létě i v zimě.
  • Pro inspiraci můžete kouknout na můj jinstagram lucka_pos nebo na jan_smudla :)



You Might Also Like

6 komentářů

  1. Fotky jsou opravdu povedené :), ale já bych se asi bála s tímhle fotit :D.
    Určitě udělej víc podobných článků!!

    http://knizniblogspot.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem se trochu bála, ale co bych pro fotky neudělala :) :D ..

    OdpovědětVymazat
  3. Hele, můžu se zeptat jaký typ mám vybrat nebo případně obchod, chtěl bych modrou nebo červenou dýmovnice. Předem dík :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se že odpovídám až teď, ale nevšimla jsem si komentáře.. Zkus jakýkoliv obchod s pyrotechnikou :) Jen na internetu je podle mě lepší výběr.
      A doporučila bych zápalné dýmovnice, s trhacími mám špatné zkušenosti.

      Vymazat
  4. Ahoj, jaké nastavení na foťáku si přesně měla? :o přemýšlím, jestli to nechat na Tv nebo spíš manuál :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, foťák byl automaticky nastavený na zimní krajinu. :)

      Vymazat