Hrad a zámek Frýdlant

17:09

Dlouho jsem žádný tip na výlet nepřidala, tak jsem se rozhodla to napravit. :)

Konečně začala sezóna návštěv hradů a zámků a tak jsme s rodinou vyrazili na jeden nedaleký hrad-zámek Frýdlant.


Frýdlant je zajímavý právě už tím, že je to vlastně hrad i zámek. A to se jen tak nevidí...
Není to ale jediný důvod, proč bych vám chtěla dát na tento výlet tip. Tím hlavním důvodem je, že by se tu vlastně mohlo líbit všem. Frýdlant má totiž hned několik různých prohlídkových okruhů. https://www.zamek-frydlant.cz/cs/informace-pro-navstevniky/prohlidkove-okruhy
My tedy byly na tom základním okruhu, který trval okolo 90-ti minut.
Trochu jsem se bála, že mě to celých 90 minut nebude bavit, naštěstí byl opak pravdou.
Ale pěkně od začátku..
Pokud pojedete na Frýdlant autem, hned pod zámkem je parkoviště (za poplatek). Pak už je to na zámek opravdu kousek.
Cestou od parkoviště projdete takovým malým parčíkem, kde jsou samozřejmě lavičky na posezení. To je samozřejmě super v tom, že na nich v klidu můžete počkat, než začne prohlídka. Jedinou nevýhodou je, že ne všechny jsou ve stínu.

Co si týče samotné prohlídky, můžete se těšit na dobře vybavené interiéry (což mi na některých hradech chybí), také na obsáhlý, ale zábavný výklad.
My jsme zrovna měli průvodce, který mluvil opravdu příjemně a nahlas, takže se nestalo aby jsme mu nerozuměli. Také byl trpělivý a počkal, až si všichni všechno v klidu prohlédnou. Nejvíc se mi ale líbilo že občas ke svému výkladu přidal svůj názor a také to, že když viděl, že někoho něco opravdu zajímá, ještě mu k dané věci něco řekl.
Kromě milých průvodců (snad jsou tak milý všichni) a zajímavých dochovaných interiérů a předmětů se můžete těšit na skvělý výhled na celé město Frýdlant.

Jediné na co se ale připravte, je že vás na prohlídce může být opravdu hodně, a v některých místnostech se budete mačkat. Pokud budete mít ještě tu "smůlu" jako já, potkáte na prohlídce samé cizince, kteří si budou brebentit ve svém jazyce.
Já proti nim opravdu nic nemám, ale přijde mi, že třeba někteří Němci a Poláci jsou opravdu o dost hlučnější než Češi a neberou na ostatní moc ohledy. Všude musejí být první, klidně se na vás úplně namáčknou a podobně. To byla tedy alespoň moje zkušenost.
Na druhou stranu přežít se to dalo a celkový dojem z hradu mi to nezkazilo. :)

Po návštěvě hradu si můžete jít posedět do místního pivovaru.
A nebo, pokud nejste milovníci piva, sjeďte si na náměstí, kde mají skvělou cukrárnu, také restauraci, ale i různé "fastfoody", jako třeba kebab.

You Might Also Like

0 komentářů